torsdag 23 maj 2013

klantigheter


Den här gången handlar det inte om någon politikers uttalande eller agerande utan enbart om min egen klantighet. Den visade sig förra vecka när jag fick slänga nästan 10 liter rödvin. Egentligen började klantigheten redan förra året när jag inte behärskade sortomvandlingstabellerna så att doseringen av vatten och socker vid vinberedningen hamnade alldeles galet. Vinet blev helt enkelt för sött, jäste för fort och smakade illa. Jag sparade  lite i några Martiniflaskor för att ha en tesked av denna söta dryck till glassen eller kanske blanda ut med någon läsk.

Resten av detta misslyckade vin var bara att hälla ut i vasken.

Nästa klantighet hände i förgår näs jag skulle så bönor. Det var en  så´ndär klumpedunsklantighet som gjorde att jag spille alla bönorna ur asken. I stället för  att ligga med jämna avstånd från varandra i fåran, hamnade alla hur som haver på marken utanför sårännan. Bönorna var svåra att greppa och det tog ett bra tag innan alla var tillbaka i asken. Sedan kunde jag börja så.

Man ska inte gråta över spilld mjölk och inte heller över spillda bönor. Dom ska för resten bli vaxbönor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar