fredag 22 mars 2013

vattensköldpadda



Dagarna kring jul 2011 la jag ut en del bilder som jag tagit inne på en zoo affär. Dom kan ni se här och här. Leo kommenterade och undrade var dessa bilder tagits. Som alltid har jag problem med blogkommunikationen och blev honom ett svar skyldig. Kommer nu här istället.

Innan jag fick tillstånd att ta några bilder i affären, ville jag ju först  veta om det gick att fotografera rätt in i akvarierna över huvud taget. Något jag inte praktiserat tidigare. Jag tog då en provbild på en vattensköldpadda som låg stilla alldeles i framkanten av glaset.

Jag var så upptagen med att redigera och lägga ut  de följande bilderna som jag tog senare, att jag helt enkelt hade glömt den allra första testbilden. Den fanns i ett akvarium vid sidan om där det inte rådde samma ljusförhållanden som i dom övriga akvarierna. Därav den blåaktiga färgen.Men kolla va fint den smälter in i omgivningen!  Så nu, drygt 2  år senare har jag även redovisat denna bild och även svarat på en fråga. No mas tarde que nunca.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar