tisdag 26 mars 2013

Krax


 
När jag ändå var ute och spanade uppåt träden, fick jag syn på ett par kråkor som satt i ett träd en bit från sälgen (se gårdagens inlägg).

 
Trots att man ofta ser kråkor häromkring, är det inte många gånger jag fått bild på dom .Det här paret satt väldigt högt uppe i trädet och jag fick använda max zoom (4x) och sedan förstora upp bilden ytterligare för att man skulle kunna se vilken pippi jag hade fångat in. Därför kan bilderna inte mäta sig med andra bloggares fågelbilder. För mig är det bara träning för ögat, träning att komponera bilden och träning att minnas var och när jag såg kråkorna.

 


 Hade jag haft en systemkamera med tele och stativ, hade det blivit en bättre bild om jag nu släpat med all utrustning på väg till ICA för att handla 3 dl grädde samt posta ett brev. Men med en liten digitalkamera i jackfickan får jag nöja mig med en halvdan bild i stället för inget alls. Dessutom blev det ett helt (litet) reportage på vägen till affären. Kommer i morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar