tisdag 22 januari 2013

Vida vita vyer I


Efter gårdagens sparsamma  inlägg blir det nu desto fler bilder. Igår var den perfekta vinterdagen med strålande sol och bara 4 grader kallt. En så´n dag som kanske bara kommer en gång per vinter och där man helt enkelt inte kan låta bli att ta en långpromenad. Jag behövde dessutom röra på mig samt ladda upp med nya bilder. Bilderna hoppades jag hitta nere vid Mälaren. Fler än jag hade lockats ut av det fina vintervädret och man mötte folk hela tiden på vägen genom skogen och nere vid sjön. Rena folkvandringen. En och en, med eller utan stavar, flera även med skidor på fötterna. Par eller föräldrar med barn och pulka. Människor med sina hundar. Alla var ute så även jag med min lilla kamera i rockfickan. Jag hade hoppats på fina rimfrostbilder. Men frosten hade försvunnit och det var först när jag kom ner till sjön där jag hittade några motiv.
Inga konstnärliga fotografier utan bara vanliga vykort. Där fanns bara vitt och blått som en finsk flagga. Och ljuset. Bländande.
Det som förvånade mig mest var att vattnet redan hunnit frysa till och att isen bar. Det vår många som var ute på isen och åkte skidor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar