måndag 26 november 2012

Vinteräpplen


Det hade regnat på natten, men det blev  sedan uppehållsväder. Mulet och trist som bara november kan vara. Trots det krävde mitt knä lite motion för att inte stelna till. Tog därför efter lunch en kortare cykeltur och hamnade i ett villaområde som man normalt inte besöker. Alla vägar som man brukar ta ligger utanför dessa villakvarter. Vid en garagelänga utmed gångstigen hittade jag detta träd, fullt med äpplen.




När jag tittade ner på marken inunder såg jag alla äpplen som  redan trillat ner. Av någon anledning kom jag att tänka på en töntig låt från andra världskriget som Glenn Miller spelade eller Andrew Sisters sjöng:

Chorus:
Don't sit under the apple tree with anyone else but me,
Anyone else but me, anyone else but me, NO NO NO!
Don't sit under the apple tree with anyone else but me
Till I come marching home
 
Med denna gamla slagdänga i huvudet, sträckte jag mig sedan upp mot trädet för att ta en närbild på äpplena. Då utlöste automatiken blixten.

Bilden såg väldigt mörk ut, varför jag kopplade bort blixtfunktionen för att ta en ny bild.

Bilderna som bokstavligen skiljer sig som natt och dag, kan man inte tro att det är samma motiv som tagits  samtidigt. Bilden med blixten, som jag först ratade, överraskade verkligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar