lördag 14 december 2013

avslutar fotoutflykten


Jag vände ryggen åt Mälaren och alla dess vackra isskulpturer och gick tillbaka till parkeringsplatsen. Intill fanns ett vattenfyllt dike som inte heller frusit till. Jag har tagit bilder på det mörka vattnet tidigare uppe från vägen, just där det rinner ner i sjön. Nu klev jag i stället ner för att ta bilder från ett annat håll.

 
Vattnet rinner genom ett rör under vägen ut mot sjön. Motivet var suggestivt men bilden blev inte riktigt vad jag hade önskat. Så här i efterhand kommer man att tänka på att man kanske kunnat göra mer av detta.

 
Det höll på att bli kväll och solen stod redan lågt. Innan jag satte mig i bilen tog jag snabbt ett avskedskort från parkeringen mot kvällshimlen.

 
Jag skulle kanske ha stannat kvar där en halv timme till eller så. För senare blev det en vacker solnedgång. Den hade gjort sig bra över sjön. Nu fick det bli hemma i stället

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar