lördag 17 augusti 2013

himmelsstormande


Inte direkt ett ord man använder i dagligt tal. Troligen ett gammalt, förlegat ord som poeter använde. Eller kanske arkitekter när dom ville beskriva pelare och byggnader som reste sig mot himlen. Själv tyckte jag att ordet passade in på den resliga kardvädden som jag fått upp i år. För att ytterligare förstärka ordet tog jag denna bild

 
Trots den magra jorden där det stått en pyramiden (läs ordet rätt) tidigare, hade den självsådda plantan uppnått en ansenlig höjd. Jag fick lyfta blicken mot fröhusen och uppskattar växtens höjd till ett par meter. Stockrosen vid sidan om ter sig nästan som en förkrympt dvärg. Jag har bloggat om kardvädd tidigare, men den här blev nog ett praktexemplar med hela 7 blommor.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar