söndag 21 juli 2013

så himla enkelt


För att skapa en effektfull bild är det ibland enklare än man tror. Jag gick bara över gräsmattan bort till rabatten där sommarastrarna blommade för fullt. Nästan alla hade slagit ut och  eftersom de inte hade vikit sig än, pekade alla blommorna uppåt. Jag tog ett kort rätt in i blomsterhavet och plockade in bilden i datan. Snyggt men inte märkvärdigt. Under blommorna syntes de gröna bladen och annat som växte där. Det var lite störande. Det finns ju inga inställningar på kameran som kan ändra bakgrunden. Och om de finns, behärskar jag dom ändå inte. Men i datan finns det inställningar som jag behärskar någotsånär. Jag ändrade helt enkelt ljus och lite kontrast i bilden och vips så fick jag fram denna nya bild

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar