onsdag 19 juni 2013

tippsrunda


Utmed en stig, som tillika var föremål för en tippsrunda, hade arrangören satt upp en del lappar i träd och buskar med jämna mellanrum. På många stod det bara ett namn men på andra kluriga frågor. Jag tog bild bara på en för att jag skulle komma ihåg texten.

 
 Dom andra tre som jag passerade, hade jag kvar i huvudet när jag kom hem.

 

Var bor Sveriges bästa städerska?

 

På nästa lapp stod det

 

Vad sa elefanten när han såg en naken man?

 

Svaret på denna fråga är kanske inte så svår när man har tillräckligt med fantasi. Däremot grubblade jag hela vägen hem över denna fråga

 

Vad sa salladssåsen när man öppnade  kylskåpsdörren?

 

Lapparna var uppsatta vid utkanten av golfbanan och tippsrundan kanske var för barn eftersom man hade "golfskola" lite här och var.Därför är det kanske inte så konstigt att en vuxen inte kan svara på dessa frågor

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar