torsdag 27 juni 2013

gamla gårdar


Bilderna, som jag tog på några gamla gårdar under min långa cykeltur, skulle jag återkomma till. Några gamla byggnader som inte ens är speciella och inte kan ha något allmänintresse. Bara för egen del och kanske någon lokalpatriot. Många gamla byggnader har försvunnit i den närmaste omgivningen som jag tyvärr inte haft några bilder på. Utan dom bleknar minnet ganska fort.

 


 

 
 
Skälby gård. Som bevarats mitt i all villabebyggelse. Här firas valborg och midsommar och då och då har man även marknad. Här dock en lada som står på en kulle i närheten av gårdsbyggnaden. Risken är större för den att försvinna före själva gården.

 

 

 

 

 
Vinsta gård. Som ursprungligen hörde till Hässelby Slott. Numera ser det ut att vara en igenbommad scoutstuga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar